mandag den 23. december 2013

“Our hearts grow tender with childhood memories and love of kindred, and we are better throughout the year for having, in spirit, become a child again at Christmas-time.”

Endnu en lille juleoverraskelse. Mange af jer kender sikkert den altid søde og glade Pernille Friis. Jeg er så heldig at Pernille er min bedste veninde, og hun har været behjælpelig med at skrive dette blogindlæg.
Søndag den 15/12-13 var der juleoptog i Sakskøbing, dette er en gammel tradition, som har eksisteret siden 1926, i år var der med ny rekord blevet tilmeldt hele 41 forskellige foreninger! Sakskøbing Rideklub har deltaget utroligt mange gange i årenes løb og i år blev ingen undtagelse! 

Denne tredje søndag i advent var Sabrina og hendes hest til et af årets sidste stævner, derfor er jeg blevet spurgt, om jeg kunne have lyst til at skrive dette indlæg, da jeg var ”medhjælper” for pigerne til juleoptoget denne dag. Jeg hedder Pernille Friis, og jeg er så heldig også at have hest i Sakskøbing Rideklub.


Jeg mødte op i stalden søndag formiddag lidt over 9, og jeg blev mødt af en flok spændte og glade piger, som havde pudset ponyer og udstyr hele eftermiddagen i forvejen! Jeg blev inviteret med over i Cafetutten, som bugnede af lyserødt tyl, lange kapper, parykker, kroner, en gammel træsko og et kragehoved lavet af pap, for årets tema skulle være H.C. Andersens eventyr ”Klods Hans”! Sikke et arbejde pigerne og deres meget engagerede forældre havde lagt i dettes års tema!
    Lidt over tolv efter alle, mennesker som heste, var blevet iklædt kostumerne gik turen ad landevejen ind til byen. Charlotte Hannibal og jeg kørte i forvejen, så vi var klar til at modtage den lille rytterkortege. Ponyerne have opført sig pænt og var glade og nysgerrige, da de 41 deltagende foreninger skulle stille op i numerisk rækkefølge, og så begyndte turen opad torvet, ponyerne blev lidt nervøse over de mange tilskuere undervejs, men ud over at spænde lidt op og danse lidt på tæerne, forholdt de sig i pænt ro!

    Eventyret om ”Klods Hans” blev perfekt repræsenteret af de skinnende ponyer og deres flot udklædte ryttere, som vinkede kongeligt til alle tilskuerne i gennem byen!

Da det hele var slut gik turen ad landevejen hjem til stalden igen, hvor der ventede de trætte ponyer en varm boks med masser af hø, og alle os menneskelige deltagere blev inviteret på gløgg, varm kakao, varme vafler og æbleskiver i Cafetutten. Det var en rigtig hyggelig dag med fantastisk samvær og fællesskab i julens ånd!

Husk julekonkurrencen! Hvis I ikke har deltaget kan det nås endnu - for at deltage skal I kigge i det forrige blogindlæg. I kan svare med en kommentar på Facebook, i en privat besked til mig eller i gæstebogen på SARs hjemmeside.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar