mandag den 9. februar 2015

"Fastelavn er mit navn, boller vil jeg have..."


Tiden flyver afsted! Sabrina og jeg knokler på 2. år på handelsgymnasiet, og når skoledagen er overstået, hesten er redet, aftensmaden er spist og lektierne lavet, er der ikke meget tid til overs! Men vi nyder det, desværre har vi forsømt bloggen lidt her i årets travleste skolemåneder, og det er vi kede af! Lige nu har vi vinterferie, så nu er der lidt tid til alt det sjove igen – Sabrina ligger og syder et sted i 30graders varme, jeg nyder godt af den danske vintersol :)

Foruden de almindelige arrangementer på Kjeldmosegaard, som mandagswellness, kagespisning, springtræning og en masse dressurundervisning, var dagen i går tildelt vores yngste medlemmer. Vi holdte nemlig fastelavn med ægte tøndeslagning og fastelavnsboller – og som altid med god støtte fra Hannibal ;)






Hannibal og jeg mødtes ved halv 1-tiden i går eftermiddags, hvor Hannibal allerede havde bagt fastelavnsbollerne og fyldt tønden til renden med slik og søde sager. Jeg havde fået lov til at låne min søde lillebror til at hjælpe os, og han stod for alt det, der inkluderede stiger, krymmel og tøndeopsætning. Hannibal og jeg blev enige om, at vi var glade for, at han var der til at kravle i vejret og hænge tønden op – vi holdte os på jorden ;)

Ved 14-tiden vrimlede det med feer, prinsesser, konkurrenceryttere, spidermen, tigerdyr og så havde vi også fået besøg af skorstensfejeren og et par jægereJ Vi startede med at slå katten af tønden, hvor Freja for andet år i træk tog titlen som kattedronning, mens Melissa i år overtog titlen som kattekonge. Da kongeparret var blevet hædret, gik vi ind i varmen igen, for selvom februar vejret var mildt og solen skinnende, var det stadig køligt i ridehuset. Inde i tutten var der både varme og, traditionen tro, lidt sødt til ganen, men først skulle de bedste udklædte kåres. Nummer 1 blev Cirkeline, der var så fin i sit fe-prinsesse kostume, nummer 2 blev Siga, som også var fe, som nummer tre havde juryerne placeret Levi, som næsten ikke var til at genkende i sit flotte ninjakostume, og på en delt fjerdeplads, havde vi 2x spiderman. Fastelavnsboller, muffins, både varm og kold kakao og kaffe blev serveret, og der blev hygget og snakket i alle kroge.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar