torsdag den 3. juli 2014

"People wait all week for Friday, all year for summer and all life for happiness."

Sommeren er fo alvor over os, og vi venter spændt på lørdagens klovnestrabadser. I mellemtiden synes jeg det er tid til at stoppe op og tænke lidt over, hvad der egentlig foregår.

Jeg har sommerferie, og det nyder jeg helt vildt - men hvad er sommerferien egentlig for mig? I går havde jeg en masse ærinder i Nykøbing, og i løbet af dagen blev jeg sulten. Jeg var på torvet og kom forbi de fineste frugter. Jeg besluttede mig for en blomme, betalte fire kroner for den og ønskede den rare gadesælger en dejlig dag. Da jeg kom til den nærmeste bænk satte jeg mig ned i solen og spiste min blomme. Det var lige der, jeg fik idéen til dette blogindlæg. Hvad er sommeren egentlig for mig? Og hvad er den ikke mindst for jer?

Sommeren for mig;
starter med det årlige Døllefjelde-Musse Marked
er dejligt vejr
er at tilbringe tid med gode venner
er at være vågen to døgn i træk fordi man kommer sent (eller tidligt) hjem fra Lysten
er at møde nye mennesker og få nye venner
er at udfordre sine grænser og lære sig selv bedre at kende
er at tilbringe tid med familien
er en tur langs stranden
er årets første dukkert
er at sove længe uden dårlig samvittighed
er at bruge alle sine sparepenge på koncerter
er muligheden for at skifte sin vintergarderobe ud med nederdele og sommerkjoler
er at skridte en tur på hesten og tømme hovedet
er at kunne snøre løbeskoene på alle tidspunkter af døgnet
er at sejle
er at køre ud med mad til far og "mænderne" når de høster i døgndrift
er i år at tage kørekort og glæde mig til friheden det medbringer
er ikke at fryse når man er til ridestævne
er i år også at planlægge min 18-års fødselsdag og glæde mig til det
er lækkert hår, lige fra frisøren
er tilfældigvis at løbe ind i venner og opfriske minder
sommeren for mig er, at købe en blomme til fire kroner, sidde på en bænk i solen og nyde den, omringet af turister og af de glade tanker der fylder en med glæde.














Ingen kommentarer:

Send en kommentar